Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Member Blog-ingg

Fb-ingg , do add me oke :)

Friday, April 30, 2010

seluar panjangggg & "@!^#%" panjang.. oopsss!

Cerite ni pasal 1 couple di sebuah kampung.. setiap malam, si bf akan datang lepak kat rumah si gf. tapi dengan sempoi je pakai kain pelekat. almaklumla, orang kampung (xtahula kalau orang kampung sekarang). satu malam, semase menghantar si bf ke luar rumah ( bf die da nak balek)..

gf : abang, laen kali datang pakaila seluar..
bf : kenapa?
gf : xsopanla depan mak abah pakai kaen pelekat je
bf : haa.. yela. laen kali abang pakai seluar

kemudian, si bf membeli kaen untuk dibuat seluar panjang lalu dihantar ke kedai untuk dijahit. keesokan harinye, bf datang lagi ke kedai tersebut untuk mengambil seluar yg da siap dijahit.

bf : terime kasih ye kak
tukang jahit : sama2. ni kaen lebihannye.. ade 1/2 meter lagi. bawa balek
bf : oh, oke2.
 
malam tu, si bf hendak ke rumah gf nye lagi. kali ni die datang berseluar panjang. tapi, die menyarungkan kaen pelekat di luar kerana nak buat surprise untuk gf nye. dalam perjalanan, bf singgah kat petronas jap nak g toilet. akibat tak biase pakai seluar, die menanggalkan seluarnye. malangnye, disebabkan terkejar-kejar, die terlupe untuk menyarungkan seluarnye terlebih dahulu dan terus ke rumah gf nye dengan berkaen pelekat.

gf : eh abang! kn sy da cakap jgn pakai kaen pelekat lagi.
bf : (tersenyum lebar lalu mengangkat kaen pelekatnye) abang da beli seluar panjang da..
gf : wahhh! panjangnyeee bang!
bf : memangla, ade lagi 1/2 meter kat rumah.

p/s: untung ke gf nye? hahaha! :D *gile sekejap*

Kes Arwah Aminulrasyid

hmm.. sebenarnya i kurang berminat bace paper. nak tahu pasal isu-isu semase ni.. haram! tapi tadi tibe-tibe terbace kat paper berita harian hari ni, pasal seorang budak 15 tahun ditembak mati oleh anggota polis. baru tahu pasal ni..dah lame xtahu pasal dunia luar ( katak bawah tempurung) kesian sangat kn? even sebenarnye x tahu siapa yg betol. ( polis ataupun kawan mangsa)

cerita polis berbunyi begini :

mereka mengarahkan arwah menghentikan kenderaan untuk pemeriksaan kerana mencurigakan, tetapi sebaliknya, arwah memecut laju. penumpang kereta tersebut melarikan diri setelah kereta tersebut terbabas. 2 anggota polis mengejarnya manakala lagi 2 cube menahan arwah ( pemandu). arwah dikatakan cube merempuh polis dengan mengundurkan kereta. demi mempertahankan diri, tembakan (yang kena kat kepala arwah) dilepaskan.sebilah parang dijumpai di dalam kereta arwah dan disyaki digunakan sebagai senjata untuk samun.

cerita kawan mangsa pula ( merupakan penumpang di dalam kereta semasa kejadian) :

mereka dalam perjalanan untuk menolong kawan mereka (motor die rosak)..dalam perjalanan, kereta yg dipandu oleh arwah bergesel dengan sebuah kereta mewah berdekatan dengan restoran di Seksyen 7. Kemudian mereka merasakan ade penunggang motorsikal ( i tak pasti berapa) mengejar mereka.. tapi motor tersebut terbabas setelah berlanggar dengan belakang kereta mereka.. arwah berada dalam keadaan ketakutan dan terus memecut laju. time nila baru terserempak dengan polis peronda yg kemudiannya mengejar mereka.. tembakan bertubi-tubi mengenai tayar kereta tetapi arwah tetap terus memandu. tembakan terakhir mengenai kepala mangsa dan mangsa dikatakan rebah ke riba kawannya. kawannya cuba untuk menyerahkan diri setelah keluar dari kereta, tapi polis dikatakan memukulnya sebelum dia berjaya melarikan diri.

huh? polis betol ke kawan arwah yg betol?? bagi i, i x kesala sape yg betol or salah. yg penting, kenape polis tersebut melepaskan tembakan? sedangkan mangsa hanya cube melarikan diri tanpa membahayakan nyawa orang laen ( tanpa senjata api, ataupun tanpa bertindak untuk mencederakan polis) kalau penyamun pon, xkanla terus tembak? lagipun, 15 tahun, bawah umur lagi, xbelaja law kot polis tu.. (oopss!) oke. pape pon, al-fatihah untuk arwah. semoga keadilan dapat diadili dengan seadil-adilnya.. memangla yg da pergi, xkan kembali lagi. biarla kes ni diselesaikan, elak perkara yg same berulang lagi laen kali :) kepada pemilik kereta mewah dan penunggang motorsikal seperti yg diceritakan kawan mangsa, tampilla kehadapan sekirenye anda betol2 wujud.. maybe, bantuan korang besar maknenye bagi orang laen. hik.. 

toodlesss!~

p/s: tanak upload pic mangsa...

Wednesday, April 28, 2010

rambut mahkota lelaki ?

Orang selalu kata, rambut adalah mahkota bagi setiap perempuan. tak kira lah bertudung ataupun tak. tapikan, cuba fikir2 balik. rambut pon mahkota bagi lelaki juga. &, i rase lagi penting kot. sebab, perempuan kalau rambut rosak, boleh pakai tudung ( like one of my friends did).. kalau lelaki? salah potong? oh damn! alter alter, terus botak. xkan nak cover gune tudung juga? ( oh no!) 

*bf saye, jangan sesekali membotakkan rambut ye*

I sedar dengan benda ni mase nak teman bf i pegi saloon nk potong rambut die. i pelik kenapela mamat sorang ni demand sgt nk potong rambut kat mane. ni x oke, yg tu melayu potong.. haishh! sebab bagi i, lelaki, potong jela kat kedai murah2 tu. membazir je bayar mahal tapi potong siket je. harge da lebih kurang macam harge i trim rambut ( xtermasuk wash, blow && etc)

* semua lelaki macam ni ke bf i je?*

hmm.. tapi macam mane pon, lelaki kurang mengalami masalah rambut macam kaum2 i nih. rambut bercabang, rosak, kasar ( rambut lelaki memang da semulajadi kasar, ehee..kn3??)  maybe sebab rambut lelaki xterdedah dengan blower, curler, straightener sangat..or ape2 jenis alat pemanas untuk rambut nih. aish! i ni memandai je buat andaian. hm, motif sebenar entry ni.. sebenarnye, pening! bile duet nak datang guling2 kat i?? huwaaarghhh!~ nak buat rambut!!!

nak yg ini je..simple kn2??


x pon yg ini pon okela..

nak cube yg ni, tapi my fren zue cakap tunggu rambut die pjg, nk buat sekali :)


p/s: rambut xcukup pjg lagy :(

Saturday, April 24, 2010

lady 'meera' gaga??

don't you just love LADY GAGA?
what???! you don't have any idea what, or who lady gaga is??
i guess you don't have internet ( then how can you read this?) at your house? tv? radio??
then, take a look at this..
eh!! that's me!! :p

oke. enough of photos.
i just want to share with you all.. that i LOVE her ♥
i love her unique
i love her style
i love her fashion
i love her image
&& especially her voice
ooh! i just love lady gaga :)
some maybe says..she's just too much.
(that's what some of my friends said)
but that 'too much' is the thing that attracts her fans just like me (:
but i know that it is impossible for her to be here..in Malaysia * cryinggg*

Friday, April 23, 2010

pesanan untuk diri sendiri :)

Attention!
kite hidup same2 oke dlm dunia nie.
& jgn fikir diri sndiri tu perfect sgt
kalau bole semua org ko x suke kn? 
die ni gedik sgtla, yg die berlagak sgtla 
blahblahblah
ko jgn ingat ko umpama bidadari, semua org suke.
no body's perfectla dlm dunia ni.
pape hal pon, cermin diri dulu la weh
budget bagus gile!
mesti ko ingat semua org suke kat ko kn?
hahaha!! oh please! jgn perasan sgt ea.
bukan na jeles ke ape, tp aku bole list kan sape yg x suke kat ko
& aku da cukup2 menyampah dgn ko.

p/s: ade sape trase x?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...