Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Member Blog-ingg

Fb-ingg , do add me oke :)

Thursday, October 28, 2010

suka, sayang atau cinta?

sape kat sini tak pernah couple? ta pernah ade orang suke? isk. kesian korang. HAHA.wekk!*babeng ye meera.

pernah ta, suka dua orang dalam satu masa? atau tiga? empat? lima? HAHA. banyak betol. tamak ye korang ni :D sayang or suka. ape beza nya eh? yang pasti, dua dua ni datang tanpa kita minta, tanpa kita sedari. ape yg influence diri kita untuk syg, suka orang ni ea?? i pernah kena macam ni. masa tu, i ada bf. mstilah i syg dia. tapi, dlm pada masa yg sama, ada seorang lelaki hadir dalam hidup i. oke, i pernah cakap kn i mmg cepat suka dgn laki yg suka i, suka layan i. so, i tersuka dekat mamat ni. jangan tiru, ianya tak elok sebab pada masa ni, i keliru dengan perasaan i sndiri. bf i atau lelaki tu. i takot lepaskan lelaki tu, mana tau, dia lagi better dr bf i masa tu. i takot na tglkn bf sebab takot lelaki tu cume na maenkan i je. senang cerita, i tana lepaskan dua dua lah. yela, kita hidup mahukan yang paling bagus kn? :) i biarkan aje perasaan tu. kadang kadang beban, tapi kadang kadang benda tulah yg happy kan i. huuu~ tapi, talei biakan lama lama. kunk org ckp i curang pla. hmm.. 

kalau kita suka aje dgn org, kita just na dapatkan orang tu semata mata ego je. tu yang selalu nya ade kes da dapat, endah tak endah. masa na dapatkan, punya lahh lyn macam anak raja. ish isk.. tapi, kalau kita sayang kat orang tu, kita sntiasa try happykan org tu. tana sakitkan aty die. cinta pula, u all akan sanggup bergadai nyawa *cewahh!* untuk kebahagiaan die. even gagal perolehi cinta dia.
kalau suka org, bile berdua, nafsu akan mempengaruhi perbuatan. sebab itulah, maksiat berleluasa skunk ni. ish! bila kita sayang, masa ni. kalau boleh, na peluk je org tu. na bg dia tau, betapa byk kita syg org tu. kn org ckp pelukan ada kuasa tersendiri. HAHA. bila cinta, cukuplah sekadar menggengam tangan, dan mengucapkan kata kata sayang. tanpa ada niat lain ;) how sweet!
jika hanya suka, bile dia sedih atau menangis, kita akan hanya berkata "sudahlahh, jangan menangis". kalau syg, kita akan berusaha menghentikan air mata itu dan mendengar segala keluhan," awak sedih, saya sedih jgak" *poyo je* tapi, kalau cinta, kita akan memberi pelukan dan menenangkannya. "mari kita selesaikan masalah tu sama sama" *ohh! sweet lagi!*
suka, bila melihatnya terdetik dihati, "cantik sungguh awak ni". kalau syg, kita akan melihat dengan mata hati, bukan mata mata *HAHA. ape i ckp ni?* bile cinta, kita akan bersyukur, walau mcm mana pon rupa die, die tetap cantik bg kita.
time suka saja, kalau org tu wat sala n sakiti hati kita, kita akan marah jgak dan tana bercakap lagi dgn dia. bile syg, kite akan menangis utk nya. cinta, kita akan terima dan berharap yg die tak sedar ape yg dia lakukan terhadap kite :))
cinta itu indah kn ?? :)

2 comments:

liyanaanayil said...

aku saynag dan cintakn kau :D

Meera said...

haha kau!
kau suke aku je kn. asek mnx kiss je :D :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...