Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Member Blog-ingg

Fb-ingg , do add me oke :)

Tuesday, November 2, 2010

nobody's perfect. betol ke?


minda kita telah ditanamkan dan diracuni oleh propaganda orang-orang kafir tanpa kita sedari. kenapa i cakap macam tu? cuba kita lihat ayat yg selalu kita guna. ayat 'nobody's perfect'. i admit, i pon byk gunakan ayat nih. well. kenapa perlu kita akui yg kita ni tak sempurna, sedangkan Allah s.w.t. mengatakan yg kita lahh ciptaanNya yg paling sempurna. nampak tak yg dunia ni sedang memalingkan kita dari apa yg diajari dalam Al-quran? kita dilahirkan cukup sifat cukup segalanya, kerana disetiap yg susah, ada lagi yg lebih susah. semua itu hanyala ujian Allah s.w.t terhadap kita. kesilapan yg kita buat, bukan menandakan yg kita ni tak perfect. Everybody makes mistake, yes. tapi jangan terlampau akui kebenaran ayat tu. kita perlu menyesali setiap kesalahan dan beralih kepada kebaikan.

cuba kita lihat coffee dan soya pula sebagai contoh. kita diuar uarkan melalui kajian mereka bahawa coffee memudaratkan sebab ada caffein dan soya pula minuman yg terbaik untuk kesihatan diri dan kandungan (jika hamil). tapi, tidak kah kita perasan, orang yahudi minum coffee. malah, coffee yg mereka minum tu, kaw kaw belaka berbanding dgn coffee kita. orang tua dulu pon minum coffee pekat pekat tu, dorang ada ke yg mati disebabkan coffee? malah, minda org dulu dikatakan lebih kreatif dari bdk zaman skrg. berbalik kepada soya, cuba baca link yg ada pada entry ni. soya ada sejenis hormon yg boleh menyebabkan mandul. soya meransang pertumbuhan cancer. tapi kenapa mereka cakap soya sangat berkhasiat sedangkan ianya bahaya?
hiburan. dunia sekarang penuh dgn pelbagai hiburan yg menjadi punca utama masalah masyarakat kita. pemakaian artis menjadi trend dan ikutan remaja. budaya orang putih bercampur aduk dgn budaya kita. pelbagai lagi taktik lain yg mereka gunakan untuk melalaikan orang Islam. sedangkan Islam dulu merupakan satu kerajaan yg gah dan digeruni. melalui peracunan minda sajalah mereka mampu kerana itu saja kelemahan orang Islam dari dulu. mudah diracuni. so, u all alert lah dgn keadaan disekeliling u all. byk lagi bukti yg ada.

4 comments:

Wan said...

entri yg menarik...manusia hakikat dari kejadian memang sempurna, Tpi kita gilakkan merendah diri kerana Allah x suke manusia berlagak dan takbur, ramai ckp aku x sempurna.. sebenarnya ayat itu yg salah kena ganti aku manusia biasa tidak lebih dari apa yg Allah telah tetapkan.. bru btol kan2?? jawab la heheh gedik lak aku, coffe dan soya dua2 sy suke, masing2 ada kebaikan dan keburukan..
jgn marah yew pendapat sy jew nie..

Meera said...

betul tu :)
tapi mmg. caffein byk2 pon tak elok utk kesihatan. i suke soya T__T

Asriza Anwar said...

nice input...

Asriza Anwar said...

nice input...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...